34
REGISTRES DU BUREAU
[.568]
LVIII. — La Rovne malade.
14 mai 1568. (Fol. 92 r°.)
Lejour d'hier vendredi xiiii6'1' desd, mois et an, lesd, s" Prevost et Eschevins allerent de l'Hostel dc ladicte Ville, vestuz de leurs habitz ordinaires, les sergens d'icelle vestuz de leurs robbes de livrée mar-
chans devant, en l'eglise mons' Sainct Jehan en Greve, en laquelle ilz feirent dire une messe haulte pour la disposition de la Royne'2'.
LIX. — Pour les recherches.
i5 mai i568. (Fol. 91 r°.)
"Sire Jacques Kerver, Quartenier d'icelle Ville, appellez voz cinquanteniers et dixiniers, ensemble quatre notables bourgeois de vostre quartier et les cappitaines, chascun en sa dixaine, et avecq eulx allez mardi prochain, suivant le commandement du Roy, faire perquisition et recherche bien exactement cn toutes les maisons dud. quartier, tant hostelliers, chambres garnies que autres, èsquelles penserez y
avoir gens estranges logez et incongneuz, ensemble les armes que trouverrez èsd. maisons et la qualité d'icelles, vous adjoignant avecq Ie Commissaire d'i­celluy quartier, etde tout nous faictes rapport. Si n'y faictes faulte.
"Faict le xve May m. vc lxviii.b
Pareilz mandemens ont esté envoiez aux autres Quarteniers.
LX. — Brela
DE QUILLES DEFFENDUZ.
i5 mai 1568. (Fol. 91 v°.)
"De par le Roy el les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris. "Sur les remonstrances qui ont esté faictes par le Procureur du Roy et de ladicte Ville des incon­veniens, querelles et meurtres qui pourroient sur­venir à cause des brelans, jeuz de quilles et autres que les maislres des haultes œuvres entretiennent ès faulxbourgs de lad. Ville, il est expressement inhibe et deffendu ausd, maistres des haultes œuvres de ne tenir ausd, faulxbourgs brelans, jeuz de
quilles ne autres, sur peine de punition corporelle.
"Et, sur les mesmes peines, est enjoinct aux ma­nans et habitans desd, faulxbourgs se contenir et porter modestement avecq les bourgeois de lad. Ville ct les gardes des portes d'icelle, et aux cappitaines de lad. Ville et faulxbourgs, chascun en son endroict, de empescher toutes querelles et y tenir la main soigneusement.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xvmcjour de Mav m. vc Lxvm. n
(1) Ce paragraphe se trouve dans le Registre après les deux suivants; nous l'avons rétabli à son rang chronologique, malgré la for­mule de début : Lejour d'hier...
(s> Les prières et processions eurent lieu dans Paris les i3, 14 el 15 mai. On lit dans le registre du Conseil du Parlement, à la date du i3 :
"Ce jour, la Court a arresté qu'elle se lèvera à neuf heures pour aller en l'église de Paris faire prieres à Dieu pour impetrer la santé de la Royne, mere du Roy, griefvement malade..! (Archives nat., X1" 1623, fol. 53 v°.)
Et dans le Registre capitulaire, le 15 :
r-Sabbati sequente décima quinta maii, congregatis dominis in vesliaro post Ave regina, in magna numéro, domino Canlore ibidem préside, ordinatum est fieri preces et processiones cum ecclesiis subditis, pei- circuitum civitatis, pro impctranda sanitate et vera incolu-milate domine Régine infirme, ac domini nostri Regis christianissimi et principum catholicorum prospero etfelici successu, pace el unione regni et urbis, bonorum etfructuum terre preservitione el augmento, heresum exlirpatione el aliis a Deo optimo maximo impetrandis.n (LL. 258, fol. 368 v°.)